reklama

CityExpressss

Buble to vo mne už pár rokov, vždy, keď stretnem niekoho z tej práce, alebo keď držím v rukách tie noviny. A keby som to teraz nenapísala, asi by to vo mne „zavadzalo“ donekonečna. Natiahnutá na gauči som sa učila teóriu sociálnej práce, téma v skutočnosti zaujímavejšia ako znie jej názov. Mia spala popoludňajším spánkom nevinných a v kuchyni sa varili tri rôzne jedlá v troch rôznych hrncoch naraz. Čítala som si, až som narazila na slovíčko opresia. A zrazu mi z ničoho nič začal bežať v hlave film. Mojich krásnych 21rokov a práca v City Exprese.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

 Vlastne vôbec som tam nechcela zostať a pracovať na TPP, ale keď mi po dvoch dňoch ponúkli rozšíriť moju pracovnú pozíciu z korektúrky a prepisovateľky textov na pracovníčku na príjme riadkovej a sem-tam aj plošnej inzercie, zmluvu o TPP som podpísala.

Práca to bola iná, ako tá pred tým na ekonomickom oddelení s faktúrami a starším kolektívom. Kde som sa cítila tak trochu ako dcéra všetkých. Tu bol mladý a dravý kolektív, večne inšpirovaný k súpereniu a tímovej práci. Práca s ľuďmi, klientský marketing, kreatívna práca v novinách. Čakala som od toho veľa, dočkala som sa však skúsenosti z celkom iného súdka.  

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zapracovávala som sa postupne, získavala si klientov, práca ma bavila a darilo sa mi. Bol to rodinný podnik so štyrmi rôznymi šéfmi na rôznych pozíciách. Okrem toho, že každý ma vnímal z iného zorného uhľa pohľadu, mal iné motivačné stimuly a inak vedel prácu oceniť a ohodnotiť, mal tiež so mnou iné plány ako využiť môj potenciál ľudského zdroja.

A najstarší šéf bol najväčší kameň úrazu. Zistil si o mne, čo sa dalo – a ja 21-ročná naivka som vôbec nerátala s tým, že by mohol tieto informácie z môjho súkromia zneužiť a otočiť proti mne. Teraz si myslím, že sa na mne dobre pobavil. Absolvovala som u neho dlhé sedenia „terapeutického“ významu. Zaujímalo ho, prečo som odišla z domu od rodičov a žijem sama na internáte, aký mám vzťah s rodičmi, aké mám ambície a plány do života. O všetko sa zaujímal a všetko mu vadilo. Vysvetľoval mi svoju zvláštnu filozofiu života a „trhu“, ktorú som ani nemala záujem počúvať, nieto ešte chápať. Časom mi začal naznačovať, aby som si svoju prácu v City Exprese dobre rozmyslela. Keďže som nemala na všetko dobre nabrúsené a vyhrotené názory, považoval ma za naivné a hlúpe dievča a ja som od neho neraz odchádzala so slzami v očiach. Kolegovci sa mlčky prizerali a boli radi, že takéto „sedenie“ oni absolvovať nemuseli. Všimla si to aj šéfka a asi šéfovi dohovorila a tak sa posedenia skončili. Už mi len dával pred ostatnými najavo, ako si ma nevšíma, neváži si môj názor, nepočuje ma a nevidí. A vždy mi dal pocítiť, že on je so svojou „kritikou“ mňa samej vždy v strehu! Potom prišla nová kolegyňa a jeho záujem sa preniesol na ňu. Rozvedená matka, sama vychovávajúca svoje dieťa – to bolo pre neho dobré sústo. Neraz od neho vyšla s nevrlým výrazom a sarkastickou poznámkou, že je celá ohučaná.      

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Napriek tomu, že s inými kolegovcami som mala dobré vzťahy, práca s klientmi a marketing ma bavili, chcela som viac. Keď prestali útoky najstaršieho šéfina na mňa a uspokojil sa s tým, že ich zredukoval na vetu typu „ty si ma dosť nevážiš“ /veď prečo by sme si nepotykali?)! Osmelila som sa a chcela som viac. Žiadala som rozšíriť svoju predajnú kompetenciu aj na plošnú inzerciu. Chcela som roztočiť obchod. A samozrejme, tiež som po 1/2roku žiadala o zvýšenie platu. /Išlo o 2-3tisícky/.  

Nedostala som! Ani plošnú inzerciu, ani vyšší plat. Šéfka si ma zavolala a spýtala sa ma, či ešte stále trvám na zvýšení platu. „Trvám.“ Stála som si pevne za svojím. „ V tom prípade, sa budeme musieť rozlúčiť.“ A bolo to tu! Povzbudivo mi vysvetlila, že mám v sebe veľký potenciál ale pre nich sa už nehodím a zapriala mi veľa ďalších pracovných úspechov. V duchu som oľutovala moment, kedy som podpísala zmluvu o TPP v CE. „Mala som tam zostať len na 1/2úväzok a hľadať si robotu inde.“ Vyčítala som si. Teraz mi zrátali všetko. Zalial ma pocit krivdy, keď som si pomyslela aké som to tam mala s najstarším šéfinom – a hlavne zo začiatku veľmi ťažké. Teraz môžem kľudne písať o bossizme, opresii alebo psychickom týraní. V kníhkupectve ma v tej dobe zaujala knižka s názvom: Psychické týranie a s veľkým namaľovaným „drápom“ na titulke. Knižku som si kúpila, prečítala a darovala novej kolegyni, cítiac, že by sa jej mohla zísť.  

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Zrátali mi aj moje viac ako 30minutové obedy /asi 2x som takto nechtiac uletela, a aj keď som sa za to ospravedlnila...nezabudli/. A spomenula som si aj na Ašila – kamaráta, ktorý prednášal francúzštinu na EU a prišiel si ma vyzdvihnúť na obed do roboty. Najstarší šéfino si ma potom pristavil a pýtal sa ma: „Čo to bolo za černocha?“ „Vy ste rasista?“, spýtala som sa ho priamo. „Nie, ale keby ste mali doma biely koberec, pošpinila by ste si ho?“ Spýtal sa ma. Hups – a tak je to vonku, aj takáto skúsenosť!  

 Môžem len dodať, že občas stretnem bývalú milú kolegyňu zo CE a poklebetíme pri vínku čo je nové. A raz som stretla na obede aj „bývalú novú kolegyňu“ zo CE, ktorá sa milo a spokojne usmievala, vraviac že má novú robotu a je spokojná. „To je dobre, myslela som si, asi zabrala tá kniha.“:0)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aj ja som si z tejto práce v CE vzala do života ponaučenie. Vyberaj si a preberaj aj medzi zamestnávateľmi. Daj dôraz na sympatie, spoločnú reč, dobré vzťahy. Keď cítiš, že by to nemuselo byť ono, keď sa ti tí ľudia nepáčia, alebo ti niečo na nich nesedí – nechoď do toho. Máš si z čoho vyberať.  

Miroslava Arpášová

Miroslava Arpášová

Bloger 
  • Počet článkov:  24
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som už čoskoro študentka sociálnej práce v NR, ináč burliváčka, cestovateľka v tuláckych botách so zmyslom pre nezmysel. Zoznam autorových rubrík:  Cesty a zahraničieKope múza KopePrisnilo sa miMia SofiaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu